Green Fuel Nordic ja Savon Voima sopimukseen GFN bioöljyn toimituksesta

16.10.2018

Green Fuel Nordic on tehnyt Savon Voiman kanssa toimitussopimuksen GFN bioöljystä. Toimitussopimus koskee GFN bioöljyn toimitusta Savon Voiman Iisalmen Kivirannankujan kaukolämmön vara- ja huippulämpökeskukselle. Kyseinen lämpökeskus tuottaa kaukolämpöä talven kovilla pakkasilla ja mahdollisissa päätuotantolaitosten häiriötilanteissa. GFN bioöljyä on tavoitteena käyttää lämpökeskuksella korvaamaan fossiilista kevyttä polttoöljyä.

”Suomen strateginen tavoite on vähentää fossiilisten tuontipolttoaineiden käyttöä ja siirtyä niistä kotimaisiin uusiutuviin vaihtoehtoihin. Raaka-aineena biopyrolyysiöljyn (Bioöljy) tuotannossa on sahojen sivutuotteet ja ensiharvennuksilta saatavat puut. Biopyrolyysiöljyn käyttö lämpökeskuksilla korvaamaan fossiilista kevyttä polttoöljyä pienentää hiilijalanjälkeä yli 90%. Biopyrolyysiöljy on kaupallisesti kilpailukykyinen vaihtoehto korvaamaan fossiilisten polttoaineiden käyttöä lämmöntuotannossa.” kertoo Green Fuel Nordic Oy:n toimitusjohtaja Timo Saarelainen.

Jaa Tulosta